12 juli -16

Idag var vi och terrängtränade igen. Den här gången var det andra hästar där och han kändes pigg när vi skrittade bort till banan. När vi började trava blev han stark och skulle springa fort. :p Han var omväxlande väldigt seg och väldigt pigg... När vi var bakom någon annan häst gick det fort, när vi red bort från de andra var det snigelfart. Han var inte riktigt med mig under träningen och hade aldrig någon ärlig bjudning, det var antingen full fart eller snigel och jag fick ingen ordning på ridningen. Vi hoppade nästan bara nya hinder idag och det blev några stopp här och där men det berodde faktiskt mest på att han gick och tittade på annat och inte fokuserade på uppgiften, Oftast hoppade han mycket bättre på andra försöket. Det vi hade mest problem med var ett dike, det var väldigt läskigt första gången men han kunde hoppa det från stillastående, dock var han tvungen att stanna upp varje gång vi skulle hoppa det... Himlen öppnade sig även när vi höll på och hoppa diket vilket inte hjälpte. Vi skulle hoppa ett hinder efter diket med vilket gick sådär, han tänkte stanna på det men hann inte och fick häva sig över... Jag vet inte varför han var så tveksam på det. Det kan ha berott på regnet, att hindret var läskigt vilket det inte borde varit (vanlig stock med hjul så att den liknade en kanon), eller att jag blev tveksam, förmodligen det sista alternativet. :p
Jag är lite missnöjd faktiskt, jag hade ju hoppats att han skulle gå lika bra som senast, men egentligen skötte han sig ganska bra. Det är mer mig själv jag är missnöjd med. Han behöver verkligen öva på att ridas bland andra hästar så han kan fokusera på sitt... 
 
Han strulade även med lastningen på vägen hem. Av någon anledning fick han för sig att backa ut när jag skulle gå och stänga och gjorde så tre gånger innan jag bad en tjej att stänga om oss. När vi kom hem fick han minsann gå i och ur transporten några extra gånger. Han var inte överförtjust och backade ut igen när jag skulle stänga. Efter ytterligare några försök började han tjura med att gå in också så då var det läge att ge sig, jag lyckades i alla fall stänga bakom honom två gånger. Vi får träna vidare någon annan dag så han vänjer sig av med de där dumheterna igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0