6 juaniari -16

Idag hade jag planerat en lång mysig ridtur i solen, det blev inte riktigt så... Vi började med att rida bort till Styrstad bygg och tog gärdesvägarna därifrån hemåt och hästen var lagom pigg och busig. Vid första diket var han lite tveksam men efter lite övertalning hoppade han i alla fall över och började som vanligt bocka efteråt. Det kändes som han halkade till lite när han hoppade av så jag var i obalans efter. Han hann bara med ett bocksprång innan jag låg på backen, suck. Jag släppte tyglarna rätt fort med eftersom jag dels hade hamnat vid bakbenen, han verkade ha lite småpanik över att sitta fast och min axel hade dragts ur läge igen. Han drog ju såklart iväg, jag närde en liten förhoppnig om att han skulle stanna men det hände inte, han såg ut att ha kul i alla fall. Jag hade koll på honom större delen av vägen hem till stallet då det är väldigt öppet. Jag fick en rask promenad på cirka 1,5 kilometer hem, jag frös inte kan jag säga. :p När jag kom tillbaka till stallet hade Matildas matte tagit hand om monstret och klätt av honom. Hovbootsen hade han haft bort, en halv satt kvar på ena benet resten var puts väck... När jag hängt in sadel och träns slängde jag på hackamoret och så red vi iväg och letade efter bootsen. Jag hittade faktiskt båda men de är inte i skick att användas längre... Akke verkar ha klarat sig bra, han såg lite stel ut när han gick ur boxen men han var inte halt när vi red och då travade vi en bit med för att verkligen känna av så han inte gjort något. Jag får väl se imorgon om han fått någon stäckning eller så som kommit fram när han kallnat men jag tror inte det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0