28 januari -16

Det har varit lite dåligt på ridfronten på sistone... I söndags passade det inte att rida och det hade dessutom börjat töa. Måndag och tisdag var det isgata överallt och jag åkte dessutom på något magsjukeliknande på måndagen och låg däckad i sängen fram till tisdag. I onsdags hade isen plötsligt smält bort bara sådär men jag var verkligen inte inställd på att rida och inte jätepeppad heller så han fick vila. Idag blev det i alla fall ridning även om det var lite tveksamt ett tag. Det började med att jag mådde illa störrre delen av dagen men det började släppa efter lunch. När jag kom till stallet var det strömavbrott så det var lite halvmörkt att göra i ordning honom och då var jag ändå där strax innan fyra. 
 
Vi red bort till E22:an och tillbaka. Borta vid Bjärby hamnade vi gankska nära M som var ute och red och då var det någon som blev spänd och hade bråttom ikapp. När vi kommit tillräckligt nära fick vi gå förbi för det var läskigt med häsar bakom tyckte Ms häst. Det blev genast segare när vi hamnade först men han gick ändå på bättre än vanligt. Bitvis gick han fint och avslappnat och bitvis var han bara spänd. Sista halvan av rakan hem blev det trav och när han fått trava på en bit blev han väldigt trevlig plötsligt. :p 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0