23 januari -16

Jag hade tänkt rida i sommarhagen igen innan det blev plusgrader men fick tips av en stallkompis att åkern bakom hagarna var bra att rida på så vi gick dit istället då jag vet att det är rätt ojämnt och stenigt i sommarhagen på sina ställen. 
 
Han kändes pigg och mjuk när vi värmde upp i trav och vi övergick ganska snabbt till galopp. Det var problem att fatta höger galopp igen... Jag tror att det mest sitter i mitt huvud, med vi får ta tag i det snart. I galoppen rullade vi bara på runt gärdet och jobbade med att öka och minska galoppen. Det gick bra men han blev trött efter en stund och hade svårt att hålla galoppen när jag kortade upp honom då. Efter två vändor i varje galopp blev det lite skrittpaus innan vi jobbade lite med traven och lite fattningar. Vi det här laget hade han hunnit bli seg och lyssnade ganska dåligt på skänkeln. I galoppen fick han öka och minska volten och det gick riktigt bra, det blev liksom som lite öppna och sluta i galopp. Vi försökte med samma i traven men det var lite svårare, framför allt då bjudningen saknades och han började bli ofokuserad. Jag märkte även att han lyssnar extremt dåligt på vänster skänkel. Efter det travade vi av innan vi skrittade en sväng runt gärdet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0