21 januari -16

I tisdags tömkörde jag lite grann men jag höll på att förfrysa fingrarna då trefingervantarna känns så klumpiga och mina fodrade fingervantar uppenbarligen inte räckte till... Det blev inte så länge men han var ganska fin ändå även om vi saknar bjudning. Vi avslutade med lite ledarskapsövningar istället. Han skulle komma till mig när jag sade till och så fick jag honom att hänga efter mig lös, till och med i trav! Det fungerade överlag bra till min förvåning. Det blev inte så mycket springande dock då han kan busa till när han springer efter och jag vill inte komma ivägen för viftande ben av misstag. :p
 
Igår hade jag tänkt fortsätta med lite löslongering eller dylikt men motivation och ork var nere på noll så han fick vila. 
 
Idag kom jag på den briljanta idén att jag kunde vara i sommarhagen och rida. Det var riktigt trevligt underlag där då ingen varit där sedan snön kom. Vi gjorde inga avancerade saker utan galopperade mest fram och tillbaka för att göra av med lite överskottseergi och få se något annat än rasthagen. Han kändes alldeles lagom pigg och det bjöds på lite bockningar och skyggande för skuggor och harar. :p Någonstans på mitten skulle han inte vara med längre när vi efter en liten skrittpaus skulle galoppera bortåt igen... Det tog i alla fall inte så lång tid att övertala honom och vi tog ett par vändor till i galopp innan jag kända av traven lite på volt och sedan skrittade av. Han gick överlag väldigt trevligt idag, framförallt galoppen kändes bra och han gick i form och kändes allmänt balanserad. När vi skittade hemåt fick han välja väg lite själv och då gick han typ i serpentiner, mycket märkligt. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0