18 januari -16

I lördags red vi i skogen. Det var okej där men lite isigt tyvärr. Han var pigg men det blev bara skritt och vi var inte ute så länge. 
 
Idag blev det rasthagen igen, med sadel för ovanlighetens skull. :p Han var riktigt fin i början, inte farligt tittig och jobbade på bra. Vi hittade inte på något speciellt, det blev mest lite åttvolter och så gasade vi lite i början. När vi skulle galoppera fungerade plötsligt ingenting... Han blev tittig och tryckte utåt och ville inte fram. Vi trälade ganska länge i höger varv innan han skötte sig tillräckligt bra för att jag skulle nöja mig. I vänster varv var han jättefin direkt när vi galopperade. När vi travade av började han slappna av igen och gick något så fruktansvärt fint och jobbade på super med ryggen. 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Kul att han kändes så bra ändå, starkt gjort att hålla igång i denna kyla :)

Svar: Hehe, jag har inte så mycket val då han tenderar att bli odräglig när han samlar på sig för mycket energi. :p
Thalbaz

2016-01-19 @ 01:36:03
URL: http://myakhalteke.wordpress.com
Postat av: Karoline

Hahaha! Jäkla djur vi skaffat oss ;)
Red du in honom själv eller var han inriden?

Svar: Jag köpte honom som ettåring och har ridit in honom själv. :) Jag fick lite hjälp med utbildningen, främst hoppningen, en månad förra våren när jag brutit nyckelbenet men annars har jag skött allt själv.
Thalbaz

2016-01-22 @ 00:57:19
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0