11 januari -16

Igår red vi runt Bjärby och hem förbi Ånestad. Jag trodde jag skulle få hålla mig på vägen då det nästan töade men det gick fint att rida på remsorna. :) Vi jobbade med att göra mjuka övergångar i bibehållen form. Bitvis gick det jättebra, bitvis såg han saker och blev en spänd giraff... Framför allt i galoppen blev det gärna spänt och han var svår att hålla ihop. Han kändes inte direkt trött när vi kom hem men vi tog det ju ganska lugnt med. 
 
Idag blev det vila och imorgon ska han vaccineras så veckan lär bli lugn, speciellt då det har töat duktigt idag och ska frysa på igen imorgon... Det lär ju inte bli halt eller så. Jag ska försöka hinna rida innan han ska vaccineras så han får göra av med lite energi i alla fall. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0