6 februari -16

Idag var det hoppträning igen och det gick mycket bättre än senast. :) Till att börja med var han mer fram för skänkeln och även lite piggare idag. Det bjöds på en del studs och bock när M hoppade en annan häst när vi red fram. :p Vi hoppade en studsserie på medellinjen som bestod av fem hinder men vartannat var nerlagt åt oss så det var egentligen tre hinder med bom emellan varje. På första försöket var han som vanligt tveksam så vi hade inte så mycket fart in och vi kom lite snett så vi missade hinder nummer två och tre. :p När vi tog om det gick det bättre och efter några försök var han lite mer fram och räckte till bättre, i början blev det långt på slutet. Det fanns även två titthinder på sidan av som vi fick hoppa efter serien. Det ena med en grön liten kulvert under red jag bra på, det vill säga att jag inte släppte kontakten i munnen utan red ihop honom, och han tog det på första försöket. Muren som var det andra hade vi lite styr och galopproblem mot så då föll jag tillbaka i gamla ovanor och övergav honom de sista sprången vilket resulterade i att han stannade... Efter det gick det bra i alla fall och något av de sista varven tog han egna intiativ och hoppade av utifrån både in i serien och på det gröna hindret. :) Det var en  väldigt skillnad på honom idag och jag är väldigt nöjd. 
 
När vi var klara och jag hoppat av så var han tvungen att kissa och det var en mindre sjö innan han var klar, han måste ha varit kissnödig ett tag. Han kissade även i transporten på vägen hem... Det jag nästan är mest nöjd över var nog ändå lastningen. :p Både hem och bort gick han på utan att blinka, annars vill han ju gärna gå på sidan ett par gånger för att se om han kan slippa. Han fick även öva på att backa ut vid ridhuset då jag inte kunde använda fronturlasten. Det var inga större problem, han försökte backa ut två gånger innan jag tagit ner bommen men efter det verkade han förstå att det inte gick och kunde vänta till jag tagit ner den. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0