20 februari -16

Igår red vi bort till E22:an. Det var något hårt men det fungerade i alla fall. Han var rätt lugn och lite seg bortåt, något bättre hem. Han gick fint i alla fall och inget stökande med huvudet idag. Vi körde tempoväxlingar vilket gick helt okej och i galoppen hemåt blev han väldigt trevlig efter att vi verkligen ökat en gång. 
 
Idag var vi och tränade för M igen. Han var seg när jag red fram och lyssnade väl halvbra på skänkeln. Jag fick en aha-upplevelse när M förklarade hur hon rider. :p Jag sitter ju och klämmer hela tiden för att hålla igång honom, en ful ovana som jag nog haft större delen av min ridkarriär. Nu fick jag istället trycka till honom ordentligt när han saktade ner och däremellan hålla skänkeln stilla och han ska fortsätta isamma tempo. Det fungerade bra och jag ska försöka fortsätta att träna på det hemma. Hoppningen gick faktiskt ganska bra. Han stannade på första hindret en gång, mest på grund av bristande bjudning och en pilot som blev väldigt passiv. Det var lite krångel med muren också, han drog sig mot sargen för att slippa hoppa den men vi redde ut det efter en stund och sedan gick det bra. Vi hoppade bana med fyra hinder och det flöt på ovanligt bra då han kommit igång lite då och var mer framme för skänkeln. Nästa helg ska vi på terrängträning inomhus, vi får väl se hur det går. :p
 
Imorgon ska jag faktiskt åka och titta på stallplats. Jag börjar bli trött på att det inte går att rida ordentligt eftersom banan är värdelös, är det inte fruset så är den geggig, hal och ojämn. I stallet som jag ska titta på får hästarna vara ute längre med och har fri tillgång på hösilage i hagen samt går i stor flock, jag tror det kan passa herrn. Att det finns ridhus är ju inte heller något minus. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0