25 april -16

Det blev bara en kort barbackatur runt 20-minutersrundan idag. Jag var ju tvungen att hinna posta ett träckprov och Postnord verkar ha snålat in på tömningstiderna. Närmaste lådan vid Coop tömdes redan klockan fyra så jag var tvungen att vara hemma innan sex så jag hann posta det vid Ica istället... 
 
Jag trodde jag skulle ha en lugn och snäll häst efter två dagars relativt hård ridning, det kunde jag ju inbilla mig. :p Han var skitpigg och allmänt skuttig. Vi överlevde cykel bakifrån samt springande barn som även sparkade bollar utan större problem men när det kom en människa med två hundar smygande runt buskarna blev det för mycket. :p Han började vända men jag hann parera ganska snabbt, så han försökte dra iväg i galopp istället. Tjugo meter senare kommer det en moppe bakifrån vilket resulterar i att han går i sidled längs vägen och lägger in lite bocksprång. :p Som tur är tror jag hon hade häst med då hon kom bortifrån Ånestad och stängde av moppen och gick förbi oss. Efter det höll han sig i alla fall hyfsat på mattan resten av vägen. Bjudningen kunde man inte klaga på i alla fall, jag behövde bara driva på någon enstaka gång när han såg farliga saker. 
 
Planen var att ta det lugnt den här veckan men vi får väl se hur det går med det om han ska bete sig så här...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0