20 april -16

Idag hopptrände vi igen. :) Han var ganska pigg och tittig och fortfarande lite stel i sidorna. Vi började jobba med sluta under framridningen, det har vi inte gjort tidigare. Det var lite knepigt att få till då han gärna ställde sig åt fel håll men några steg här och där fick vi till i alla fall. Jag lyckades även få honom arg. :p Han slutade gå framåt när vi red sluta i vänster varv och tjurade ihop lite. Normalt brukar jag lätta i handen och rida framåt då men istället höll jag kvar stödet och bad att han skulle fortsätta framåt i sluta, då började han backa och hålla på. Jag gav mig inte och han gick framåt ganska fort igen. :) Det är första gången jag fått honom att visa sådant humör. :p I övrigt kändes han väldigt trevlig under framridningen. 
 
När vi började hoppa märktes det att han var lite extra tittig idag. Han stannade på ett räcke med blå sockerbitar under, ett med rosa träplattor under samt en oxer där det låg en grind under. Efter att ha hoppat några räcken fick vi hoppa en linje med räcke-oxer-räcke där det var två galoppspång mellan varje hinder. I vänster varv gick det bra, det satt efter bara ett par försök. I höger varv var det svårare och han klämde gärna in tre galoppsprång mellan hindrena men efter ett tag fick vi till det. Vi fick även hoppa en vanlig kombination vilket gick bra innan vi hoppade en bana. Banan kändes riktigt bra faktiskt, han tog tag i uppgiften lite mer och drog iväg mot hindrena så jag fick sitta tillbaka och hålla ihop honom istället för att jaga på. Även om han kanska var lite väl springig ibland var känslan ändå bra. Han var över lag väldigt på idag och for gärna iväg både innan och efter hindrena. När vi skrittade av kändes han inte trött och skrittade på superbra helt av sig själv. :)
 
När vi kom hem igen blev det stretching och dusch. Han gillar verkligen att stretcha. När jag lärde honom det stod han gärna och ryckte och drog i benen eller ställde ner dem men nu står han snällt när vi stretchar och tycker det är mysigt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0