6 september

I torsdags tänkte jag prova min nya dressyrsadel men vi hann bara fram till backen innan jag märkte att det låg jättenära ryggen på honom och riskerade att klämma på ryggraden så det vara bara att vända och byta till hoppsadeln. =/ När vi bytt sadeln tog vi varvet runt stubbåkrarna mot Rambodal. Han var allmänt seg större delen av turen även om det blev lite bocksprång på ett eller två ställen. Jag tyckte det var rätt stenigt på de gärdena så det kan ha varit därför han var seg. 
 
I fredags orkade jag inte hålla på och krångla med sadel så vi tog en promenad runt den andra stubben. Han höll sig på mattan nästan hela tiden. Hästarna i sommarhagen skrämde honom en gång och så stökade han runt lite när han inte fick gå som han ville när vi hade vänt hemåt. Vi övade på start och stopp och jag ledde honom från höger sida större delen av tiden vilket var nyttigt då han inte alls var lika lyhörd där...
 
I helgen har det regnat rätt mycket så han har fått vila. Han fick byta hage med till en lite större då skjukhagen inte tål regn alls och blir superlerig och hal. Han tar det lugnt i nya hagen med och där finns det mer gräs så han är nog ganska nöjd. :)
 
Jag ska nog ut och skritta igen imorgon, nu har jag bytt bossor på dressyrsadeln med så jag ska testa den, det var ju typ ingen luft i dem som följde med. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0