21 september

Idag var hästen vild när vi red. Vi red runt en annan stubbåker som var lite torrare och första varvet gick utan några större problem men så red jag bort igen och vände för att han skulle få gå lite längre och sista biten hem alltså... Han såg ju folk som var ute och gick och då måste man bocka. Första gången var jag inte beredd och han hoppade rakt upp i luften och stod och studsade. Jag trodde jag skulle åka av i första hoppet men som tur var gjorde han inga sidoskutt så jag höll mig kvar. Efter det gjorde han flera luftspång sista biten hem... Egentligen skulle jag ridit några varv på banan men jag kände inte att det var läge för det då Matildas matte fyllde vatten i hagen brevid och han redan reagerat på henne. Vi kom i alla fall hem utan några avtrillningar. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0