20 september

Idag har vi varit ute och skrittat igen. Han var rätt lugn och trevlig så länge han fick gå på långa tyglar men när jag kortade dem i förebyggande syfte bjöds det på bocksprång. :p Han hade fin bjudning och jobbade på super när jag red ihop honom lite i skritten en bit. :) Vi fuskade lite och travade en kortis med för att känna om han var halt men han kändes bara väldigt spänstig och fin innan han gick över i galopp. :p Vi avslutade på banan igen. Ingen hälta på rakt spår eller i höger varv. I vänster var han väldigt ovillig att böja sig och ramlade liksom inåt på volten så det var svårt att känna om han var halt eller inte. Jag testade att lina lite men det var samma där och han kom så nära när man linade med tyglarna och bara hade hoppspö med sig... Väldigt svårt att avgöra om han var halt eller inte, man kunde ana en liten orenhet men som sagt svårt att säga, vi får helt enkelt vänta till tisdag och se vad veterinären säger. 
 
Jag var funktionär på klubbens ponnytävlingar i dressyr idag och man blev ju inte lite peppad att komma igång igen. Ååå kan han bli bra så vi kan komma igång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0