2 september

Har inte hänt så mycket här sedan vi var på kliniken. Jag har mest varit ute och matat herrn, det har inte funnits tid och ork till annat. I söndags började vi i alla fall med promenader för att han ska hålla sig på mattan. Vi knatade runt en stubbåker i ungefär 20 minuter och han var rätt seg. Han fick även börja vara inne på nätterna i söndags. 
 
I måndags jobbade jag över så då blev det ingen motion men igår tömkörde vi i regnet. Han var väldigt blandat pigg. Bitvis var han allmänt seg och bitvis taktade han... Vi ett tillfälle vände han även och drog iväg i galopp några gånger och det slutade med att jag fick leda honom en bit så han inte skulle fara runt för mycket, suck. 
 
Idag blev det ridning då tömkörningen uppenbarligen fungerade dåligt och jag inte har lust att riskera livet och gå med honom. På grusvägen var han seg, sedan blev han väldigt pigg och taktade innan han blev lite småseg igen när vi vände bortåt. Han var väldigt varierande, bitvis kunde han gå snällt, dock med fin bjudning som omväxling och ibland for han iväg med bocksprång. :p När vi nästan var hemma mötte vi Ibaz samt att det var lite andra hästar där och då blev han lite taggad. Vi måste nog försöka komma ut och skritta någon halvtimme om dagen om han ska vara någorlunda hanterbar i fortsättningen... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karoline

Å så vacker!

Svar: Tack!
Thalbaz

2015-10-10 @ 22:51:05
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0