30 oktober

Idag red vi gärdesvägarna från Bjärby till Styrstad. Jag hade tänkt rida genom sommarhagen hem men han var lite för taggad för det, han blir ju så fruktansvärt vild där. :p Han kändes alldeles perfekt bort till gräsvägarna, lagom bjudning men inte nervös och skuttig. När vi kom in på gräsvägarna försvann bjudningen men det kan ha berott på att han tyckte det var lite hårt och knöligt i början. När vi kommit en bit och travat och galopperat lite var han väldigt pigg istället. Diket var som vanligt spännande nu för tiden. Han hoppar över med mycket rygg och fortsätter med studs/bockningar på stela ben på andra sidan. Jag red ju barbacka och hade dessutom glömt fegsnöret men jag satt kvar. :) Över lag blev det mycket trav och galopp idag för att försöka rasta honom lite inför morgondagen då vi ska ha en lite hubertusritt i stallet, då ska jag i alla fall ha sadel. :p Överlag kändes han riktigt fin idag även om han var lite tjafsig med huvudet i början men det försvann efter en stund. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0