28 oktober

Idag klättrade vi. Vi tog 20 minutersrundan och så gick vi 5 varv i backen upp mot Ånestad. Han protesterade och tyckte jag var jättedum som tog fel väg när vi skulle ner igen, han ville fortsätta mot Bjärby men vi skulle ju nerför hela backen och upp igen. Han gjorde samma sak två gånger till sedan resignerade han. :p Efter tre varv började han kännas lite trött trots att vi bara skrittade. Det var en väldigt nyttig träning, framför allt att inte rida samma väg som vanligt, jag får nog börja variera mig lite för han har ju helt klart lärt sig vart vi brukar rida. :p När vi var klara i backen och fortsatte hemåt blev han plötsligt väldigt pigg. Imorgon blir det vila och så ska vi fösöka rida ut en sväng på fredag om jag lyckas sluta tidigt då. :)

Kommentarer
Postat av: Karoline

Jäkla hästar alltså, de räknar ut det mesta ;)

2015-10-29 @ 04:23:20
URL: http://myakhalteke.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0