24 oktober

Idag red vi på banan och jag hade plockat fram massa bommar. fyra cavaletti på ena långsidan och tre galoppbommar på den andra. Han kändes ganska fin även om bjudningen var sisådär. Efter att ha travat lite och gjort lite övergångar så började vi jobba ordentligt med bommarna, det vill säga övergång på varje kortsida. Han gjorde det riktigt bra även om han var lite stel och svårsvängd i höger varv. Som avslutning byggde jag ett litet hinder av galoppbommarna och så hoppade vi det två gånger åt varje håll. Han kändes lite tveksam i vänster varv men hoppade ganska snällt i alla fall så vi tog en extra gång i det varvet. Han kändes lite trött när jag travde av men det är ju inget konstigt. Vi skrittade av runt tjugominutersrundan. Jag hade tänkt se om han svettades mindre om vi tog den rundan sits istället för först men bara för det blev han ju inte svettig alls. Han har blivit rätt svettig på senaste tiden så jag har funderat på att klippa honom men jag ger det ett tag till för att se om det verkligen är nödvändigt, han har ju klarat sig bra innan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0