2 oktober

Igår red vi gräsvägarna runt Bjärby. Han hade faktiskt bra bjudning hela vägen för att var honom och blev extra taggad när han fått galoppera. :p Han hade några konstiga dumheter för sig en bit in på gräsvägarna, han försökte vända och småreste sig två gånger på rad och stod och studsade på frambenen. Efter andra gången blev jag sur och smällde till honom med spöt och sedan lade han ner det hela, väldigt konstigt. Han betedde sig lite som han fått tungan över bettet men vad jag kunde se hade han inte det. Båda galopperna var studsiga, han var som en lite gummiboll och småbockade mest hela tiden. :) Hur roligt som helst, ganska spänd i traven dock men det släpper väl vartefter. Sista biten hem mötte vi både människor med hund, cykel samt en joggare utan att han dummade sig. Lite spänd blev han men han gjorde inget. :)
 
Idag har jag varit Cicu-vakt. Akke fick vilodag och jag passade på att rida Cicu istället. Jag hängde med Sputnik och Matilda ut på en sväng. Cicu gick från överenergisk till jättetrött. :p Han har ju lite dålig kondition och vi var ute rätt länge. Det blev mest skritt men vi travade en bit i alla fall. Jag satt av och gick sista kilometern då han började kännas väldigt seg. :p 
 
Elen har lagt av i Akkes hage så nu får han gå i skjukhagen igen. =/ Egentligen ville jag maska av honom innan han får gå med Dante och Matilda men han kan inte gå i sjukhagen då jag ska bort måndag-tisdag eftersom jag vill fodra i hagen då så jag tänkte släppa ihop honom med polarna i vanliga hagen istället. Avmasknigen dröjer ju då det strular med att få recept för maskmedel med mera... Det påstods att vi skulle få det imorgon men det återstår att se. Det är hur som helst lämligare att maska av en torsdag eller fredag så man kan mocka ur hagarna på helgen istället för i veckan när man jobbar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0