14 oktober

Igår mådde jag riktigt dåligt, knappt jag orkade stallet efter jobbet. :S Idag var jag piggare så det blev faktiskt en ridtur. Vi skrittade barbacka runt Bjärby igen. Jag började ångra mig ganksa omedelbart då han var fruktansvärt pigg. Han har stått och sovit i boxen både igår och idag så jag trodde han skulle vara lugn men icke. Först stod en häst på lösdriften och slängde med balplasten, det var lite läskigt och spännande. När vi kom bort till Bjärby kom M:s mamma och hennes hund och gick över vägen samt att det var en häst i en transport som stod och bankade, det var också läskigt men hunden var nog värst. När vi tagit oss förbi de mycket läskiga hagarna mötte vi Tiger som var på promenad och när vi passerat honom försökte han vända och hänga på, suck. Borta vid backen mötte vi hund samt häst på promenad med matte på backen, det blev för mycket för den vilda lilla hjärnan och han var tvungen att vända för det var så farligt, tur att man har bra balans. :p Vi mötte även Sputnik borta vid motionsspåret och strax innan passerade en bil med släpkärra som skramlade så han var ttvungen att skutta lite. Det var helt klart en intressant skrittrunda. Han fick faktiskt avsluta på banan med några varv i trav och galopp för att bli av med lite energi. Han var faktiskt riktigt fin där fast vi hade hackamoor. :) Imorgon får han nog vila igen, det var i alla fall den ursprungliga planen och min förkylning kan nog behöva det med. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0