30 november

Idag var jag ute och rastade vilddjuret på gärdesvägarna. Målet för dagen var bara att han skulle få göra av med energi och det tycker jag att jag lyckades med. :p Vi red gärdesvägarna runt Bjärby men "baklänges". Han hade riktigt bra bjudning från början, det var bara efter Bjärby och tills vi kom in i skogen som han blev sjukt seg. Så fort vi kommit nerför backen vid Ånestad blev det trav och så fick han trava i princip hela vägen längs stora diket med några kortare skrittpauser. Vattenpölarna var förstås läskiga och han var tvungen att stanna innan dem men den sista kunde han faktiskt börja trava i bara vi kommit ner i den. När vi vänt bort från diket blev det galopp nästan hela vägen tillbaka till Bjärby. Han fick en skrittpaus där vägen vände mot grusvägen men annars höll vi igång. Sista biten kändes han faktiskt lite trött vilket inte var så konstigt då vi faktiskt hållt igång i trav och galopp i nästan 2,5 kilometer och det var rätt lerigt. Han var fortfarande lite flåsig när vi kom tillbaka till stallet så vi tog en extrasväng ner till ridbanan och vände. 
 
Imorgon blir det nog klättring. Helst vill jag trimma på banan men den är nog inte i ridbart skick då. Onsdag blir vila, torsdag får jag se vad vi gör och så ska vi hoppträna på ferdag eller lördag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0