20 november

Jag hade tänkt rida på banan idag men det hade fryst så underlaget var lite sådär. Vi tog en sväng ut på vägarna istället. Först tänkte jag rida bort till E22:an men vi hamnade på gräsvägarna till slut i alla fall. :p Det blev i alla fall lite variation då vi inte svängde av på första vägen hemåt utan tog nästa så vi kom upp efter Ånestad och tog grusvägen hem. Han var rätt seg på grusvägen bort men så fort vi kom ut på gräsvägarna och travde lite blev han piggare. På grusvägen jobbade vi lite med skänkelviknigar samt serpentiner över vägen. Han var rätt spänd men mot slutet fick jag till två skänkelvikningar där han bjöd framåt och de kändes super. Även på gräsvägarna var han rätt spänd och det blev inte bättre av att jag red i dressyrsadeln med för långa stigläder så jag knappt kunde rida lätt och inte sitta ner när han var så spänd... När jag skärpte till mig och krävde lite mer gick han plötsligt fint men det hände väldigt sporadiskt. :p 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0