Terrängträning!

Igår var vi alltså och terrängtränade. :) Han var väldigt lugn att klä på vid transporten men när vi började rida blev han pigg... Först fick vi gå igenom vattnet några gånger. Det var lite läskigt men med draghjälp kom han i även om han försökte mosa mitt ben mot en stolpe vid ett tillfälle. :p När vi red fram höll han på och bocka för de andra hästarna hela tiden och blev superstark. =/ Det blev bättre när vi gick åt sidan lite och red för oss själva. Det blev bara lite trav som framridning för våran del. Vi fick börja hoppa fram på en liten stock och det gick super, det gick lite nerför efter så han var bockig i landningen men inget allvarligt. Vi rullade över den några gånger innan vi gick vidare till de röda pallisaderna. Han stannade på första försöket, andra försöket tryckte jag faktiskt över honom från skritt och sedan hoppade han den bra. Därefter klev vi över en liten grav, den var lite läskig men när tränaren gick före var det okej. :p Vi fortsatte bort till däcken och hoppade dem och även där var han tveksam så jag fick trycka över honom. Nu fick vi hoppa en liten bana, först pallisaden, sedan däcken och vidare till en blågul rulle som han stannade på för att han inte uppfattade den. Det gick fort fram där och han var ofokuserad, andra försöket gick bra. Efter rullen var det en liten soffa som jag valde att inte hoppa då den var lite större och han krånglat på hindren innan så vi fortsatte direkt på stocken vi hoppade fram på och sedan genom vattnet som avslutning. 
 
När alla hoppat banan fortsatte vi bort och hoppade en liten vagn och här släppte det för oss. Han tog den klockrent. :) Vidare bort till Indianbyn som gick galant även om vi spanat in hindren först och så hoppade vi en bredare pallisad och det svarta röret och inget av det var några som helst problem. Som avslutning hoppade vi en kort bana, vi började med banan vi testade på mitten och byggde vidare med vagnen, Indianbyn, pallisaden och svarta rullen. Jag hade en väldigt bra känsla när vi red banan. Han galopperade på men kom ihop och fokuserade på hindren när jag kom ner i sadeln, i alla fall på slutet. :p Första delen av banan hade han fullt upp med att spana in hästen som red innan oss och var några hinder bort. Jag fick greja lite med handen på de två-tre första hinden för att få honom att fokusera men sedan gick det bättre och han gnäggade två gånger sista rakan tillbaka mot de andra hästarna. :) Han var verkligen jätteduktig och fick till och med agera draghjälp åt min systers häst på slutet när bensinen tog slut för henne. 
 
Bästaste lilla korven! :) Tyvärr var batteriet i kameran slut så det blev varken bilder eller film. =/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0