15 maj

Idag var hovslagaren här. Som vanligt nu för tiden var hästen sur som ättika... Han uppförde sig i alla fall lite bättre än senast. 
 
Igår tömkörde vi en sväng på banan. Han var svårstyrd i vänster varv igen så vi försökte jobba med det och han ville ogärna fatta rätt galopp men det var genomgående i båda varven. Till att börja med var han seg men när vi jobbat med att galoppera lite blev han extremt framåt istället och svår att få stopp på... Vi fick i alla fall till en bra vänstergalopp efter mycket om och men. :p Höger galopp gick väldigt bra, traven däremot är ju lite svår då det är svårt att få honom att ta stöd i det varvet men den ser ganska bärig och fin ut ändå som tur är. Jag har världens träningsvärk i benen efter det passet, jag borde börja löpträna igen men jag vet inte när jag ska hinna det. =/
 
Vi är även anmälda till terrängträning på måndag, det ska bli roligt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0