1 maj

Idag checkade vi av sadeln. Han hade breddat sig två storlekar i bommen, inte konstigt att jag tycker sadeln legat lite illa på sistone. :) Det var världens skillnad på honom när vi fått sadeln justerad. Först var han ju bara allmänt vild av oförklarlig anledning men när han sprungit av sig lite energi blev han fin och när vi fått lite mer luft i bossorna kände jag verkligen hur han jobbade med ryggen! Väldigt skönt att ha fått sadeln kollad, förhoppningsvis kommer den inte åka fram så mycket heller. Jag hade byggt upp två hinder med för att testa att hoppa lite i den. En oxer av sockerbitarna som var cirka 55 centimeter hög och "muren" som jag lyckades få upp till 65-70 centimeter. Oxern gick super att hoppa, han ökade fram mot den. :) Den tog vi två gånger åt varje håll. "Muren" hoppade vi bara en gång för den var läskig. Den består av en presenning/plast som man trär en bom igenom och är mönstrad som en mur. Den var trasig så det gick inte att sätta någon bom i botten vilket resulterade i att den flyttde sig lite när det blåste och det var farligt. Jag kände inte för att bråka med honom så vi tog den bara en gång från det hållet den var minst farlig och det gick bra även om han var lite misstänksam och kröp nära. Över lag kändes han fin. :)
 
När vi skulle ut i hagen igen hade det börjat regna och ganska rejält med. Han såg väldigt eländig ut när vi gick dit stackarn, han avskyr verkligen regn. :p
 
Nu har jag även anmält mig till pay and jump nästa helg. Vi slår till på 60 centimeter tänkte jag, det blir nog lagom till att börja med. Jag hoppas att jag kan träna på måndag, har inte fått svar än, annars blir det väl kanske på torsdag. 
 
Svårt att få bra bild på stallgången...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0