8 mars

Första ordentliga ridturen sedan jag bröt nyckelbenet! Vi red ett varv i kohagen och han var rätt seg, inte så konstigt kanske med tanke på hur han for i hagen igår... Han kändes fin när jag jobbade honom i alla fall även om han var lite tung i handen. Inte så mycket att säga om ridturen, det blåste halv storm så han var lite spänd. Vi avslutade på banan med att rida igenom LC:1. Traven kändes helt okej och rätt så stadig, något stel i sidorna dock. Det var något svårstyrt men jag gick inte in för det till 100 procent heller. Galoppen var lite svår, han fattade fel galopp mest hela tiden men när det väl blev rätt gick han bra i galoppen så länge jag kom ihåg att rida. Han var ganska stark i avbrotten från galopp, kan bero på att han inte är tillräckligt stark än. Som avslutning provade jag att länga traven snett igenom samt flytta honom. Längningen gick fint, när jag flyttade honom däremot fick han soppatorsk så jag gav mig där, han började flytta så jag nöjde mig med det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0