3 mars

Naturligtvis lyckades vi pricka det värsta vädret för ridningen idag... Det kom ner en hel massa blötsnö så han fick vacket har ridtäcke på sig. Han var nog ganska nöjd med det eftersom han inte kände att M petade på rumpan med spöt så mycket då, i övrigt verkade han ganska missnöjd med vädret. Han var tydligen seg idag, jag tyckte inte det syntes så mycket men jag kände det när jag red till och från M. Han såg ju lite bråkigare ut än vanligt och lyssnade dåligt på skänkeln. Det blev mycket fokus på bytena då han inte riktigt ville där. Till höger gick bra men åt vänster bytte han bara fram och eftersom det var svårt att peta på honom på grund av täcket blev det ingen jättordning på det. Bitvis såg han superfin ut i galoppen när han kom fram lite och man såg hur han verkligen satte under sig baken. :) Även traven var väldigt fin på slutet och han gick avslappnat med bra påskjut bakifrån.
 
Som sagt inte hans bästa pass idag men med tanke på hur stora framsteg han gjort sedan M började rida honom är det nästan konstigare att det inte kommit protester tidigare. Vädret gjorde ju inte det hela bättre heller, han avskyr att vara ute i regn och blåst. 
 
Nu får han vila två dagar så kör vi hoppning på fredag och jag ska premiärrida ut i skogen efter avåkningen på söndag, längtar! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0