2 mars

Idag hade hästen haft spa i hagen (=lerbad)... Lagom road matte som ska få bort skiten då han behöver täcke imorgon för det ska regna hela dagen. :( Jag var mäkta förvånad över att jag kunde borsta en hel sida i boxen nästan utan sura miner, däremot var andra sidan värre men inte alltför hemsk, det kliar nog i pälsen så här i fällningstider. Egentligen skulle vi vara på gången men den var upptagen av hovslagare och sadlar så jag tänkte att jag kan ju gott försöka i boxen i alla fall. 
 
Vi testkörde de nya Shings-bootsen idag. Jag fick tillbaka ett par modifierade 11:or i fredags samt ett par Heel pads till dem som jag nu monterat. De satt mycket bättre än senast men då har nog hovarna växt lite med. Vi longerade några varv åt varje håll i rasthagen för att checka av så att de inte vred sig men de verkade sitta som de skulle. :) Känns jättebra att jag äntligen har en full uppsättning broddade boots nu när vintern verkar vara slut. :p Han var superduperduktig med longeringen i alla fall. Vi longerade i grimma och han höll sig snällt på volt runt mig utan att styra iväg åt olika håll samt med en fin bjudning. :)
 
Jag såg igår att han hade slitit snett framhovarna så nästa vecka har vi dejt med hovslagaren, en ny då min gamla dumpade mig. :( Jag tor jag är inne på nummer sex nu... Jag förstår honom i och för sig, senast försökte ju min kära häst nita honom så fort han närmade sig bakbenen... Vi hade faktiskt bestätmt en tid men när jag försökte flytta den så den hamnade under min skjukskrivning tyckte han att det var bättre att jag hittade en annan hovslagare. Jag hoppas den nya fungerar bra, herrn verkar ju vara lite kinkig med folk, eller rättare sagt han tar sig friheter när han känner att de är osäkra vad jag har sett... 
 
Jag tog lite bilder på odjuret med även om han inte var så intresserad, antingen stod han och rotade i marken eller så kom han fram till mig, suck. :p
 
Var tvungen att lägga in en bild på vårt framtida tävlingsschabrak med som jag suttit och knåpat ihop senaste veckan. :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Har du pimpat själv? :D

Svar: Har faktiskt sytt hela själv. :)
Thalbaz

2015-03-03 @ 19:56:57
URL: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0