15 mars

Idag red jag korven. :) Vi red bort till gångtunneln under E22:an och spanade in den. Han tyckte den var lite läskig men var ändå på väg in där dock var det så pass lågt att mitt huvud nästan tog i taket så vi struntade i det. Istället hittade vi en väg som fortsatte runt husen där som folk ridit på som vi undersökte en bit innan vi vände och red hem igen. Vi tog andra vägen bort till Ånestad, den har vi inte ridit förut men jag var inte jätteimponerad, den var ganska ojämn och man kunde mest skritta. Han var rätt seg bortåt men på vägen hem piggnade han till. Jag övervägde att ta en kortis på banan när vi kom tillbaka men vi hade ändå varit ute i lite mer än fyrtiofem minuter så jag tyckte det kunde räcka. Han kändes hyfsat fin om än lite ofokuserad och svår att rida ihop bitvis. Ett tag kändes galoppen riktigt trevlig i alla fall när jag fick fram honom. 
 
Igår var jag på ridsportbutiken i Nyköping och fyndade. Egentligen skulle jag titta på vinterjacka men hittade en låda med benskydd på outleten, det råkade föja med tre par hem förutom en vinterjacka för halva priset samt en kindkedja. :p Det var riktiga fynd kan jag säga, Eskadron kotskydd i storlek ponny för 30 kronor paret samt ett par vita Veredus Piaffe Evo för 100 kronor. Jag tog två par kotskydd, ett par svarta och ett par vita. Veredusskydden var lite gula och noppriga men med tanke på att de normalt kostar runt 1400 kronor kan jag leva med det. :p Jag testade idag och var rätt nöjd, kotskydden satt kvar hela ridturen, mina gamla lossnar ju i kardborren hela tiden. Veredusskydden åkte ner lite och vred sig men det går säkert att dra åt dem lite mer. Mina Shingsboots gick sönder med. :( Jag skulle ju testköra frambootsen lite mer idag men jag hade bara suttit upp och skrittat typ fem steg så smäller det till och ena framspännet har gått sönder. :( Jag ska se om det går reklamera dem, tycker det. Aja bara jag får ett nytt spänne kan jag sy dit det själv. Vi fick gå in och byta till Equine fusion bootsen istället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0