1 mars

Idag gick han på banan igen. Det var lite hårt på kortsidorna då det varit minusgrader under natten och vi red rätt tidigt. Det syntes att han inte var jätteförtjust i underlaget och jag tyckte han var lite seg både bort och hem. Det blev det gamla vanliga, lite flytt för skänkeln, ett byte åt varje håll som krånglade lite när han skulle byta till vänster och lite ökningar. Över lag gick det bra och som avslutning tog de några språng på ett sockerbitshinder som stod framme. Han hoppade riktigt fint idag men så var det lite högre också, närmare 60 centimeter skulle jag tro. 
 
Jag är sjukt sugen på att börja rida igen nu men det kommer inte att bli förrän nästa helg. :( Jag har även börjat planera tävlingssäsongen så smått. :) Planen är att åka på Pay ´n ride på Vikbolandet den 11 april om allt känns bra med ridningen samt komma ut på minst en pay ´n jump under våren, gärna fler. Det finns även en lokal dressyr i början av maj men först måste jag se hur han går på paddex samt att hans pass måste komma... Till hösten har jag spanat in en lokal dressyr till och en pay ´n ride samt en lokal hoppning i slutet av juni där det fanns en 80 klass. Allt är väldigt preliminärt just nu men vi måste ju ha något att träna för i alla fall. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0