Ehhhh....

Lite dålig på att skriva känner jag, skyller på mycket att göra på jobbet. :p
 
I tisdags var vi i alla fall och tränade för M igen. Han kändes fin när vi värmde upp och vi fick börja med att hoppa sockerbitshinder på en åttvolt. Han tryckte åt vänster så det var svårt att byta till den galoppen men ibland fick vi till det i alla fall. När vi kände oss nöjda där hoppade vi kryss och sedan räcke på båge med fem galoppsprång vilket gick helt okej även om han var lite tittig först. Efter det skulle vi hoppa kryss till oxer på långsidan med fyra galoppsprång framåt. Han svarade bra första biten men sedan blev han nog lite förvånad över att det stod ett hinder där för han lade på en tvärnit strax innan... Han stannade på försök nummer två med och när jag gick på honom hoppade han från stillastående trots att det låg på 70-80 centimeter men efter det hoppade han snällt. Vi hade en del problem med den distansen och att nå fram på fyra språng, speciellt då vi aldrig kom in bra på krysset. Till slut gick det i alla fall och sedan var han väldigt trevlig att rida. När vi klarat linjen lade vi till lite andra hinder och det var inga större problem. Vi hoppade två olika banor på slutet och det gick galant. Bytena över sockerbitshindret fick vi också mer ordning på på slutet och när jag travade av var han riktigt fin. :) 
 
I onsdags red vi en sväng i skogen och fick sällskap av Sputnik. Det blev att rida barbacka då jag inte orkade sadla och jag provade mitt raka bett då de tredelade nog är för korta. Vi red runt kohagen och det blev i princip bara skritt på lång tygel.
 
Han hade även blivit extremt solbränd, jag smorde in honom med solkräm i tisdags och det är helt klart den som är boven för i onsdags såg det inte fint ut. Jag har nästan inte smort honom alls i sommar och det har inte varit några större problem men nu fick man inte röra honom där det var som värst. Efter mycket trixande lyckades jag i alla fall smörja in det mesta med Idominsalva och det ska vara dåligt väder ett tag framöver så jag hoppas att det blir bättre då. Nu ska vi införskaffa solstift som M tipsade om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0