14 juni

Idag var vi på pay and jump på NFK och hoppade 70 centimeter. Fokus från början var att han skulle gå fram ordentligt och lyssna på skänkeln vilket gick riktigt bra. Framridningen var ganska tung och blöt så det blev ingen galopp där, vi gjorde bara övergångar i traven och flyttade lite för skänkeln. Inne på framhoppningen blev det i alla fall galopp även om det var lite tungt och smetigt där med. När vi började hoppa var han lite tveksam på krysset första gången men jag sparkade på honom efter och sedan var det inga problem när jag tog det två gånger till. Efter det hoppade vi räcket en gång och han gjorde det utan att tveka. Det var väldigt gott om tid då så han fick lite paus och jag tog bara lite trav och någon fattning emellanåt för att hålla igång honom. När det närmade sig start hoppade vi räcket en gång till innan vi tog oxern och det gick jättebra. Sedan var det bara att hålla igång honom lite lätt medans vi väntade på vår tur. Väl inne på banan spanade vi in ettan som hade en vit planka mitt i samt trean/tian som hade vita pluppar i botten. Han brydde sig inte mycket om dem så vi snirklade runt lite för att ha kollat in allt och det var inga problem. Jag försökte galoppera igång honom lite mer innan vi började rida för att han skulle vara framme. Ettan blev lite helikoptersprång men inte alls lika illa som tidigare, nu hade han ju faktist lite fart fram. Efter det var det inga konstigheter. Han stannade upp och kröp nära på några av hindrena men han hoppade ändå snällt och vi blev felfria. :) Han skötte sig så himla bra idag. :) 
 
Jag kunde lasta honom i tränset hem med. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0