22 juli

Nu har hästen varit ledig tillräckligt i sommar. :p Jag kom hem från semester i Tysklad igår så nu kör vi igång på riktigt. Vi mjukstartade idag med lite tömkörning. Han var rätt så seg över lag. För ovanlighetens skull började vi i höger varv och det var väldigt segt även om han gick hyfsat större delen av tiden. I vänster varv fick jag mer sprätt på honom och han såg väldigt fin ut, speciellt efter galoppen. Galoppen gick väl sådär, det är svårt att få honom att fatta vänster galopp. Svängandet gick som vanligt inget vidare men efter en stund lyckades jag få honom att hålla galoppen genom kortsidan och där nöjde jag mig. Jag var dessutom helt slut efter att ha sprungit efter och drivit på en stund, har askass kondition för tillfället... Vi avsutade med höger varv igen och han gick lite bättre och var lite mer framåt. 
 
När vi skrittade av hade vi paraplyterapi. Jag lyckades lägga vantarna på ett på ett gratisparaply i Ullared igår så vi passade på att träna. Han såg lite skeptisk ut när jag fällde upp det men kunde tänka sig att nosa på det och ville gärna smaka också men det fick han inte. :p Han brydde sig inte jättemycket om det men ville gärna ha mig emellan ändå. Jag kunde även hålla det över huvudet på honom efter lite övertalning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0