Justerad...

Idag red jag bort till sommarhagen och fick sällskap av Chavon. Akke var fruktansvärt pigg och busig och hade svårt att hålla sig på backen trots att han fick gå först. Det där med att jobba i form gav jag upp rätt fort, jag fösökte bara få honom avrastad på en volt. Bitvis skötte han sig fint men han bockade väldgit mycket. När vi hållit på en stund gjorde han ett större bocksprång än vad jag förväntade mig och jag åkte över öronen på honom och landade på axeln. Han såg lite förvånad ut när jag plötsligt låg på backen. :p Jag kände direkt när jag ställde mig upp att något inte stämde och min första tanke var att min dåliga axel hade åkt ur led men jag konstaterade snabbt att det inte var så. Nästa tanke var nyckelbenet då det gjorde ont att lyfta och använda armen. Det var bara att ge sig av hem igen. Han var lite bångstyrig att komma upp på men det gick till slut. Vartefter gjorde det mer och mer ont runt axeln så när Akke var avklädd var det bara att åka till akuten...
 
Mycket riktigt var det nyckelbenet som var av så nu väntar två månaders sjukskrivning. :( Jag kommer inte att kunna rida och kanske inte mocka heller. Just nu är det enda som inte gör så ont att sitta i soffan och glo på tv eller att sova. :( Jag kommer att krypa ur skinnet inom kort om jag inte hittar något jag kan göra. Det var ju så klart höger nyckelben jag bröt så jag måste lära mig att bli vänsterhänt nu. Jag kan i alla fall manövrera datorn hjälpligt och lyckades även borsta tänderna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0