Rätt dött här...

Händer inte så mycket med pållen för tillfället av förklarliga skäl. Jag har löslongerat i ena rasthagen två gånger när det har varit bra underlag. Första gången gick det väldigt bra och han lyssnade fint på mig och kunde göra join up. Andra gången var det mer snö så han tyckte nog det var jobbigt för det var ingen fart på honom, jag antar att han har röjt lite mer i hagen också. Han lyssnade i alla fall även om jag fick springa efter honom mer då han mest sprang längs med ena sidan, suck. När jag tröttnade kom han i alla fall till mig och han följde efter mig lös. 
 
Imorgon ska tjejen på granngården rida honom och tanken är att hon ska hålla igång honom tre gånger i veckan och även hoppa honom. Jag kommer att stå för all markservice. :p 
 
Jag har börjat sy igen med, jag klara inte att titta på tv-serier/film hela dagarna. Har äntligen gjort klart min yllemantel och har börjat med ett täcke av tyget som blev över. Sitter och läser sytrådar på bukefalos, lite småfarligt då man får så mycket inspiration. :) Har även sytt om min martingal så man inte behöver trä på den innan man spänner sadelgjorden samt gjort den lite längre. Det blev väl inte så vackert men funktionellt i alla fall, få hoppas att den passar nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0