9 december

Igår tömkörde vi på banan. Topplagret hade fryst så det var knöligt på vissa ställen men långsidorna var bra och vi hittade ett voltspår som var okej. Jag försökte jobba med övergångar men jag fastnar lätt i att bara köra runt på volten i trav ändå. Han gick väl sådär som vanligt när jag tömkör... Det blev bara trav då underlaget var som det var och vi höll inte på jättelänge. 
 
Idag red vi ut. Vi tog gärdesvägarna från Styrstad och runt till Bjärby. Det blev lite övergångar men annars hade jag inga större krav på honom. Större delen av gärdesvägarna blev det trav och galopp så nu är han lite rastad i alla fall. 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Haha jag måste alltid göra många övergångar när jag tömkör eftersom jag inte orkar springa efter så länge :P

Svar: Ja, så länge man håller sig på fyrkanten är det ju lättare med övergångarna, jag orkar inte mycket mer än en långsida i trav. :p Tyvärr fastnar jag lätt i longeringsposition på volt och då behöver jag inte röra mig så mycket.
Thalbaz

2015-12-12 @ 20:55:20
URL: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0