3 augusti

I dag red vi på banan igen, svullnaden på knät var oförändrad men han såg inte halt ut när jag linade innan. Vi började med att jobba i skritten genom att flytta lite på volt samt bakdelsvändningar och han gjorde det väldigt bra. I traven blandade vi lite sidvärts med övergångar på serpentinbågar samt åttvolter över en bom. Överlag kändes han hur fin som helst. :) I galoppen började vi med att öka och minska volten vilket i och för sig gick bra men han kändes stel. I höger varv var det svårt att svänga, jag var tvungen att stödja upp massor på ytter för att han skulle hålla sig på volten och han blev gärna förböjd och jag lade till inner skänkel. Efter att ha galopperat lite i varje varv gav vi oss på byten igen och det fungerar verkligen inte, han byter bara fram. :( Till slut fick jag honom i alla fall att byta helt åt båda håll och då fick det räcka. När vi skrittade av övade vi på att ta tyglarna och de sista gångerna var han riktigt härlig. Bra framme och kändes superbärig när vi tog några travsteg. :) Jag verkar även ha hittat ett bett som fungerar igen. Alla bett med fasta ringar vill han konstant klia sig med men löpande ringar fungerar fint så nu har jag ett tredelat sådant. Det är lite långt men det får gå så länge. :) Knät såg mindre svullet ut när vi ridit klart. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0