21 augusti

I onsdags var vi på terrängträning och det gick väl sådär. Han var ovanligt pigg när vi red fram men när vi började hoppa gick det sämre. Han stannade en gång på startstocken men tog den på andra försöket, dock fick jag ingen bra känsla, han kröp mest nära. Vi fortsatte med att hoppa röda pallisaden, graven och sedan en vit soffa som han tog på första försöket. :) Efter det gick vi upp på kullen och jag fick hoppa graven med stock medans de andra tog pulvermanngraven och sedan ner för backen och över lilla stenmuren. Vi fortsatte över ett räcke med halmbalar under i skogen som jag aldrig hoppat förut. Första försöket kravlade han sig över men på andra hoppade han fin och bockade efter. :p Vi gick vidare till vattnet sedan och tog blå rullen, lådan , vattnet, soffan och vagnen. Efter det var det indianbyn som han hoppade bra och till sist skulle vi hoppa diket. Han ville inte det och efter ett par försök slapp han och fick ta pallisaden där istället som han tog på andra försöket. Över lag kändes han ovillig och kröp nära hindren och jag fick ingen bra känsla. 
 
Vi skulle avsluta med bana och det gick ju inte lysande för oss direkt... Han började med att stanna och glida in i starstocken så att han blev tveksam på den och det tog tre försök innan vi kom över, då ville jag ta den igen för att få ett bättre språng. Jag tänkte att han skulle hoppa men icke, han stannade och jag fortsatte över. Tyvärr gjorde han det med och rullade på mig... Där var det slutridet för min del, som tur var hade jag airbagvästen på mig annars hade det nog blivit ambulans och x antal brutna revben. Nu klarade jag mig med några skrapmärken på ena armbågen och misshandlade muskler. Så här två dagar efter känns det som jag har grym träningsvär i hela kroppen... Jag är lite öm över revbenen på vänster sida men bara om jag sträcker på mig eller ligger på en sidan. Akke klarade sig utan skador, det gick ju rätt sakta ändå. 
 
Igår när jag skulle jogga honom lite samt testa ett litet hinder för att se om han blivit rädd så var han halt på vänster fram. :( Det kändes tydligt i vänster varv när jag travade och lite på rakt spår med. Jag tror inte det har att göra med vår omkullridning, han har ju känts lite knepig och har saknat bjudning ett tag så det är nog det som kom fram efter träningen. Vi har i alla fall en tid på tisdag på kliniken så får vi se vad det är för något. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0