15 augusti

Vi var iväg på pay & ride idag och red LC:1. Jag var lite sen redan från början och det höll sig så... Han trasslade en del när vi skulle lasta men gick ändå in på fem minuter. Framridningen blev stressig och han kändes stel och ovillig. Jag kände mig inte alls klar när det var vår tur att gå in på banan och han var till råga på allt rätt tittig, som tur är släpper ju det efter ett par varv. :p Vi hade inga direkta missar men han kändes som sagt stel och seg. Poängen blev ändå lite bättre än senast, vi förbättrade oss med cirka 2%, mycket tack vare att jag fick en sjua på sitsen. :p Han var helt tvärtom mot första gången, då gick han under hand och var allmänt långsam. Den här gången var han mer över hand och lite piggare. Resultatet blev väl som jag förväntat mig, 56%. Jag kände mig lite besviken men å andra sidan gick han ungefär som hemma. Nu blir det att traggla övergångar och trimma dressyren inför planerad lokal start den 19 september. Film kommer när jag har tid och ork att lägga upp den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0