10 augusti

Nu ser benet normalt ut igen, det gjorde det redan i lördags men då var han fortfarande tjurig med tvätt, det var inte farligt idag. Jag hade tänkt skritta en sväng igår men hann inte, jag linade bara lite för att se om han var halt. Det var väldigt svårt att avgöra, möjligen lite i vänster varv om något. Idag provade vi att rida, först lite trav i rasthagen för att se om jag kunde känna någon hälta. Ibland kändes han lite knackig men det kändes inte hela tiden så vi skrittade rundan runt Bjärby. Han var pigg men det visade sig mer som tittighet än som bjudning...
 
När jag skulle hämta honom i hagen hittade jag honom såhär:
 
Jag äter matte, jag har inte tid att följa med. 

Sedan blev han plötsligt en liten flodhäst...
 
Kom och hämta mig här du. 
 
Han kom upp självmant strax efter som tur var. :p Det blev dusch när vi kom till stallet och sedan fick han beta utanför tills han var hjälpligt torr. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0