4 april

Idag var han riktigt fin lilla pojken. :) Jag hade tänkt mig dressyr på banan efter lite ändringar i planeringen men Sputnik blev tömkörd där och det var stängt så vi red i hagen istället. Jag tordde inte de skulle hålla på så länge men det gjorde de. Jag hann bli klar innan de var färdiga. :p Han kändes helt okej när vi började jobba och vi testade av lite sidvärts på volten för att ha koll på bogarna som var lite här och där. Vänsterbogen var ganska bråkig, han tryckte utåt i höger varv och inåt i vänster, suck, dock kom vi igenom det utan att bråka. När vi travat lite och fått hyfsad koll på bogarna jobbade vi galoppen, främst fattningar, och han kändes riktigt trevlig. Något hängig i handen i början men inte farligt och det släppte ganska fort. Vi försökte lite med fattningar på rakt spår och det gick helt okej. Nu blir han faktiskt piggare när vi gjort lite fattningar. :) Lagom tills jag var intälld på att rida igenom Lc:1 i hagen blev Sputnink klar på banan så då gick vi dit istället. Han kändes sjukt fin när vi red igenom programmet, lite egen bjudning, mjuk och hjälpligt koncentrerad. :) Han tittade på annat ett par gånger men det var inte så farligt, det blåste ju faktiskt halv storm med. :) Det enda som inte fungerade var fattningen åt höger men det sitter nog mycket i min hjärna nu, andra försöket gick bra i alla fall. Det var helt klart det bästa han gått när vi ridit programmet, supernöjd. Som avslutning gjorde vi ett par fattningar till åt höger och travde av med lite ökningar. Vi bytte även varv på en s-båge med 10 meter per båge, just nu känns det varkligen som det har lossnat. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0