26 april

Idag blev det mystur i skogen. Vi red motionsspåret bort till början av kohagen och vidare där med en liten avstickare på traktorstigen. När vi kommit runt rundan i kohagen fortsatte vi till pulkabacken och tog den vägen hem. Han var lite varierande pigg och slö, lite snubblig med, på väg till pulkabacken höll han på att stå på näsan när vi skulle gå över ett dike och han inte lyfte ordentligt på fötterna... Han gick liksom ner i diket och lyfte inte tillräckligt på benen när han skulle upp igen, suck. Vi var ute i ungefär 50 minuter och det blev mest skritt även om jag försökte trava och galoppera där det gick. 
 
När vi kom tillbaka var han röd/orange i ena mungipan och jag funderade på om han bitit sig eller blivit nypt av bettet eller ätit något. Jag tyckte han hade ett litet jack i mungipan men det var svårt att se och det var inte helt populärt att jag tittade heller. Vi tar hacket fram till fredag då sadelutprovaren kommer så hinner det nog läka om det är ett sår. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0