24 april

Idag har vi hopptränat igen. Han var sjukt pigg när vi red fram och skulle galoppera och titta på saker och vara allmänt ofokuserad, jag ångrade lite att jag inte tog martingalen. :p När han inte tittade på saker runt omkring var han rätt fin i alla fall. Själva hoppningen gick delvis bra, delvis mindre bra. Jag hade bättre känsla idag än tidigare och satt inte och jagade på honom så mycket. Räckena hoppade han fint på även om han tittade till på något, oxern däremot... Han hoppade den en gång efter att ha stannat och tittat, sedan ville han inte så vi fick lägga ner den så han kunde kliva över och sedan gick det bra att hoppa den lite lägre. Han tycker det blir lite jobbigt när han måste hoppa på styrka. När vi kommit igenom det gick det bättre och han hoppade en liten bana fint. :) Vi hoppade även kombination på slutet. Bra känsla på slutet som sagt men han är ju lite dum när han håller på och stannar, det är ju inte så att han kommer fel, han har bara ingen lust. Jag ska tänka på att vara noggrannare med vägarna efter hindren. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0