22 april

Idag red vi i sommarhagen. Han var seg och trött till en början men taggade till vartefter. Vi började med att mjuka upp lite på en volt. Han var ganska stel men mjuknade efter en stund, framför allt när vi galopperat lite. Han var lite jobbig i vänster galopp och ville gärna trycka utåt och när jag lade på skänkel för att hålla kvar honom så sparkade han bakut istället. När jag kände att jag fått lite mer koll på honom tog vi några galopper rakt fram i lite mer tempo, det var tanken i alla fall. Dock så bockade han en del, speciellt i vänster galopp så det slutade med hyfsat kontrollerad galopp ändå. När han kändes lagom uppvärmd började vi hoppa. Först tog vi lilla rishögen längst bort och sedan galopperade vi till de fyra hindren som låg på rad. Där höll jag på att åka av då han skyggade för något... När vi hoppade tvärstannade han efter båda första hindrena, då blev jag sur och sparkade på honom och de sista tog han snällt. Vi hoppade det baklänges sedan för att vända och komma åt andra hållet igen och då gick det jättebra. Efter det hoppade vi kombinationen på kullen ett par gånger och det gick jättebra. :) Vi provade den även baklänges men det blev bara första hindret då för jag var inte i balans efter det och han smet på sidan av stocken. Jag gjorde ingen grej av det heller då det gärna bär iväg åt det hållet och man måste bromsa ganska snabbt efter stocken om man inte ska halka nerför stenen i backen. Vi avslutade med de fyra hindrena bortåt och sedan travde vi av för han hade varit duktig. Vi var ner i dammen med, den hade svämmat över så det fanns en grund del som vi gick ner i och det var inga problem. 
 
Jag hittade även min grimma som han tappade bort i somras, den hade jag nästan förlorat hoppet om. :) Det var ren tur att jag fick syn på den när vi red fram. :p
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0