2 april

Idag var vi och tränade för M igen. Han kändes väldigt trevlig när vi red fram och det mesta fungerade även om han inte lyssnade hundra på drivning. Framhoppningen gick också bra och han kändes fin men när vi skulle börja hoppa lite andra hinder och högre tog det stopp. Vi började med ett räcke med en tunna under på 90 centimeter. Jag hade väl inte satt riktigt bra galopp i honom och han ville inte riktigt vara med så han stannade. Nästa försök kom vi över i alla fall. Vi skulle även hoppa en oxer som låg på 80-85 centimeter som han stannade på med... Han var riktigt trälig och stannade så fort jag inte jagade på honom fram till hindren. Målet är ju att sätta en bra galopp i honom och sedan bara måtta in rätt avstånd men nu backade han av så fort jag red an. Jag red på honom ordentligt ungefär två varv runt vår lilla "bana" och mot slutet tog han faktiskt av utifrån och försökte, jag tror det vände när jag gick på honom när han stannat på räcket och faktiskt gick lite framåt då. Ett språng på oxern var verkligen wow när han hoppade av lite tidigt och hoppade upp sig. :) När han faktiskt hoppat lite villigt fick han en skrittpaus och sedan fick han hoppa långsida, snett igenom på tunnan och sedan snett igenom på oxern. Den här gången var känslan mycket bättre, jag behövde inte rida honom lika mycket och vi avslutade där. Han kändes fin när vi travade av och föll faktiskt över i galopp en gång. :) Tiometersvolterna i trav fungerade de med. :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0