Förändringar

Det känns som det händer grejer nu. :) Idag var hovis här, ny igen, och han gjorde ett mycket bra intryck, framför allt att han hörde av sig när han åkte från kunden innan och blev en kvart tidig. Hovlagare har ju annars det vanliga fördomarna som alla hantverkare har att de aldrig är i tid och ibland inte ens behagar dyka upp. Han hade sunda åsikter om hur hoven ska verkas enligt vad jag har läst och fötterna såg fina ut. Jag tyckte Akke fick ett annat rörelsemönster, bra eller dåligt vet jag inte riktigt, men det kan ju ha berott på att han var spänd med.
 
Han var inte trevlig idag, ryckte med frambenen och slog lite bak vilket han inte gjort på väldigt länge och var allmänt sur. Jag tror någon ogillar kallt och blött väder. Hovis rekommenderade Equine fusion som barfotaboots, Shings som jag är sugen på hade han ingen erfarenhet av. Jag ska beställa ett par boots så fort som möjligt, i första hand ett par Shings. Jag har skickat förfrågan om hur jag ska avläsa storleken med deras tabell och väntar bara på svar. Jag tänkte att jag beställer till framhovarna först och ser om han funkar bra så, är han fortfarande öm bak får jag beställa ett par bakboots med. Jag har ju även chansen att byta märke då om de skulle vara helt åt skogen. :)
 
Det blev ingen motion, jag kände inte att jag hade tid och vädret var allt annat än trevligt. 
 
Den fjärde oktober har jag bokat in sadelutprovning av wow-sadel och hoppas på att vi båda trivs med en sådan sadel, enda nackdelen med den är att den är snuskdyr. Han behöver en annan sadel, den vi har nu ligger sådär och han är inte jätteförtjust i den. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0