Busråtta

Idag red vi ut i skogen, vi tog slingan längs med motionsspåret. Han var väldigt seg bortåt och jag hade skippat sporrarna med vilket inte gjorde saken bättre. Ju längre vi kom desto piggare blev han. Någonstans halvvägs fnattade Zacs mattes hund runt i skogen och det tyckte Akke var läskigt, jag trodde han skulle sticka en sekund men när jag verkligen satt tillbaka och höll i honom kom han på bättre tankar. Skentur i skogen på smal stig är inget jag har lust att testa. När vi kommit uppför backen och det började gå hemåt igen blev det bra fart på honom och mot slutet galopperade vi, han passade även på att bocka lite. :p Han fick galoppera hemåt över stubben och det var skoj minsann. Jag vet inte om han började i höger galopp eller om han bytte men höger galopp hade vi på slutet och det gick undan ganska så bra. Jag funderade lite på om jag skulle få stopp på honom men jag kom in på en volt och då saktade han ner ganska snällt och övergick till att bocka istället. :p Vi red bort en bit och vände tillbaka för jag ville prova vänster glaopp men det blev höger trots att jag vände i vänster varv. Han fick busa sig hemåt på stubben och alternerade mellan att spring fort och bocka. :) 
 
Imorgon tänkte jag rida på någon stubb igen då han piggnat till rejält efter två nätter inne och försöka få lite fart på honom. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0