6 september

Idag red jag på banan, egentligen hade jag tänkt rida ut men jag blev så sugen på att trimma lite eftersom han var så fin igår när jag linade och han ändå ska ha en vecka ledigt nu. Han var riktigt fin idag trots att det var varmt. Ovanligt bra bjudning för att vara på banan och fin i formen för det mesta. Styrningen fungerade väldigt bra, några gånger hamnade vi i flishögen men det var mest mitt fel, när jag förberedde ordentligt och tittade dit vi skulle gick det super. Även galoppen gick bra, han kunde vända över kortsidan i galopp i båda varven även om det var lite svårare i höger då jag hade svårt att hålla igång galoppen. Han kunde fatta höger galopp två gånger med. Jag upptäckte att han fattar den fint om jag har honom ganska rakställd men om jag böjer honom i sidan blir det vänster galopp. Jag hade en bom framme med och den var det inga konstigheter med i några gångarter. :) Jättenöjd med honom idag. 
 
Han blev ganska svettig så jag passde på att spola av honom ute då Ibaz matte hade tagit fram slagen. Det var inga konstigheter att bli spolad, han verkade nästan tycka det var skönt ibland. Det är lite konstigt, han gillar inte att bli svampad, men spola går bra. Han blev lite sur när jag spolade mellan bakbenen men inte så farligt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0