3 september

Helt enligt planen red vi ut på den nyaste stubben trots att det var ganska varmt. Han var pigg redan när vi kom ut på stubben och travde självmant när vi red mot betet, när vi vände ifrån det gick det segare. Vi övade på serpentiner i skritt och trav bortåt och det gick riktigt bra. När vi närmade oss bortre delen galopperade vi lite och jag lade en volt i galopp. Det gick helt okej även om han tryckte utåt på halva som han brukar åt vänster. När det gick hemåt igen provade vi volt i höger galopp och det gick helt okej det med men han ville gärna kasta sig inåt där. Efter två varv var jag nöjd och han fick springa på hemåt. Jag tror det gick ganska fort även om det inte riktigt kändes så och även vänstergaloppen kunde han springa hyggligt fort i, bäst hittills, även om jag misstänker korsgalopp. Han är lite läskig att galoppera fort på för när han börjar komma upp i tempo bockar han och ibland känns det som man sitter lite löst då. :p Han var svår att få stopp på, det gick bra att få ner tempot men han ville inte sluta galoppera. När vi skittade av var han väldigt mjuk och fin och vi provade lite trav på volt och det gick bra även om det saknas lite form men det går framåt. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0