26 september

Jag hade lite svårt att hitta på något att göra med skrutten idag. Jag ville inte vara på banan, dels för att den är blöt och dels för att han ska få vila från den lite. Vi har ju varit där båda dagarna han har motionerats den här veckan och jag tänkte tigga lite filmhjälp av C på söndag och då blir det banan med. Rida kändes inte heller som ett alternativ då jag ju red igår och ska rida på söndag... Även promenad gick bort då han brukar kunna dumma sig och jag dessutom inte vill vara på grusvägarna eftersom han är öm där. Det hela slutade med att jag tömkörde runt en av stubbåkrarna vid stallet. Det var evigheter sen vi var ute och tömkörde. Trots blåst och pigg häst gick det bra. Det blev mest skritt men när han travade självmant fick han hållas så länge jag orkade hänga med, sedan fick han vackert skritta igen. Vi tog två varv och gick genom hoppdungen båda gångerna. Första gången genom där var han pigg och travade, andra gången gick det i lugnare tempo. Över lag hade jag inga krav förutom att han skulle stanna när jag bad om det och det gjorde han. Totalt knatade vi ungefär 3 km. 
 
Jag maskade även av honom idag och nu hoppas vi att han blir av med maskarna och att de inte kommer tillbaka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0